Arkiv för 14 april, 2011

Yankees och Trump Soho

På torsdagen var det dags att lämna vårt hotellrum på Comfort Inn Manhattan och att checka in på Trump Soho – men först skulle vi gå på Baseball match. J fick välja vad han ville göra, för den dagen gick både en baseball match och senare på kvällen var det ishockey match. Men eftersom att det var Opening day för Major League på Yankee Stadium ville ha helst se Baseball. Det var en upplevelse kan jag säga. Detta var första dagen vi tog tunnelbana, för Yankee Stadium ligger i Bronx och det är liiiiiiiite väl långt att gå. Vi hade fått billiga biljetter högt på läktaren, men det var riktigt coolt ändå!

Tyvärr kom vi dit lite sent pga att vi inte fick ut pengar ur automaten. Vi blev skiträdda och trodde att vårt hotell dragit pengar för oss två gånger vid utcheckningen, men vi fick låna datorn i lobbyn och kunde kolla kontot och där fanns alla pengar kvar. Så konstigt – och ändå kunde vi inte ta ut något! Men en kille tipsade oss om att vi kunde ta ut pengar ändå på en stor bank så det gjorde vi och pustade ut.

Tyvärr var vädret inte det bästa – iskallt!

Opening Ceremony

I Yankee Stadium.

The view from the cheap seats.

Jag försökte fatta hur spelet gick till

Pizza och öl 🙂

Jag måste berätta vad som hände när vi stod i kön för att köpa kaffe sedan. Jag stod i kön med min keps och min hood jacka över kepsen. Framför mig står en kille med jackan över sin keps. Plötsligt ser jag hur J går fram till killen framför och ställer sig bredvid honom och jag tänker ”men varför går han fram till honom?”. Då smeker han killen på ryggen i tron om att det är jag, hahahaha. Jag dog av skratt – det var så sjukt kul och killen framför säger ”what the fuck??” och Johannes skämdes så och bad om ursäkt! Men killen blev som tur var inte sur utan tyckte nog mest också att det var en kul pinsam grej, hahaha.

Jag

Vi såg inte klart matchen…. det var FÖR kallt, jag frös så det fanns inte. Men vi såg i alla fall halva 😀 Till slut vann Yankees.

Därefter åkte vi tillbaka till hotellet och hämtade våra väskor och tog en taxi till Trump Soho.

Vårt rum

Utsikt från rummet (28 vån)

Sjukt sköna badrockar…

Utifrån…

Sen gick vi till Century21 för att shoppa, men hittade inget. Den kvällen var det lite disigt ute så jag fick mycket bättre utsiktsbilder kvällen efter 🙂